albabostrm

Alla inlägg den 4 maj 2013

Av Alba Boström - 4 maj 2013 10:13

Hej, förlåt för att jag inte bloggat på ett tag har inte haft tid. Men-men. I onsdags så var jag ledig från skolan, men jag gjorde det inte till nått stort och så där direkt. Jag låg bara i soffan och tittade på TV hela dan, hade jätte tråkigt men-men mm. I torsdags så var det skola som vanligt, vi gjorde inget speciellt på skolan och så där men mm. Hemma så tittade jag bara på TV hela dan och så där. Igår så var det ju skola. Efter lunchen så tränade vi på 5:ans salonger. Det gick faktist bra. Men efter skolan så var det ju bara att fika och byta om till ridkläder, det var ju dags för att åka till stallet. Vi hade hoppning på utebanan, och jag skulle rida Alfons. 

Vi började med att rida ute en stund i skritt, Alfons var ju lite rolig, det finns som en backe med gräs, Alfons gick upp för den och började äta gräs så jag bah Alfons gå ner nu och svängde tillbax honom. Mitt lilla busfrö. När vi kom till padocken så började vi trava på en stor volt. Sen så ställde vi upp oss på ett led, för det var ju dags att hoppa. När jag skulle börja komma mot hindret så flög den som var före mig av vi d hindret. Det gick bra med honom så jag hoppade sen. Fast då började Alfons bli så här nejnej jag vill inte hoppa och vägrade några gånger på hindret men sen så hoppade han. När vi skulle komma på hindret igen + ett annat hinder så hoppade Alfons första hindret på en gång och super bar men genade på det andra och vägrade, men han hoppade andra gången vi försökte oss på hindret ;) Sen så skulle vi hoppa samma hinder i samma ordning fast ett vi la då till ett oxer, min kompis Malin flög av på det sista hindret, hon liksom kom med ryggen mot hindret. När det var min tur senare så hoppade han jätte fint på dem två första hindren men vägrade förståss på oxret. Men jag tog om oxret och då hoppade han jätte fint. När Malin skulle testa hoppa igen så flög hon av igen på oxret, fast den här gången så ramlade hon på hindret. Men det gick ju bra med henne trots allt. Alfons var jätte duktig trots att han var lite fjantig men det får man ju räkna med. Han är ju så. Iaf så läntar jag tills nästa lördag. Jag ska vara med på klubbhoppning. På Alfons, och den är på utebanan. Det kommer att bli superkul! Jag längtar också till den 17 maj och 18 maj. Den 17 maj så är det ju övernattning på stallet tills den 18 maj, och den 18 maj så är det ju uthyrning på stallet och jag ska vara med! Jag ska ha Alfons i typ 5 timmar för mig själv!!!! LÄNGTAR!!

Men aja det var deh Hejdå!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Detta är en blogg om hästar o min vardag,framförallt vänskap och kärlek.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards