albabostrm

Alla inlägg under april 2013

Hej

Av Alba Boström - 30 april 2013 23:10

Ja , hej. Var på majbrasa idag. Deh va ju schysst. Men aa. Är på väg hem nu iallafall. Men jaa. Efter skolan idag så tittade jag på tv och så där. Fikade också...

Av Alba Boström - 30 april 2013 06:30

Hej. Var på stallet igår. Olivia hade ju ridning. Där på stallet så fodrade jag Maja och Daniella hästarna. Sen så putsade jag Alfons sadel, mockade och ryktade honom lite. När jag var klar där så gick jag upp i cafeterian. Fast det var ju stängt där då men-men. Jag tittade lite på när Olivia red och så där. Men ska nog på stallet på torsdag. Är ledig på Onsdag. Men på fredag ska jag till stallet. Jag har ju ridning. Men nu så sitter jag och äter frukost, ska snart göra mig iordning inför skolan och så där......


Hej-då! 

Av Alba Boström - 29 april 2013 07:54

Hej. På skolgården nu med Frejja. Blir ingen gympa för min del idag. Jag ska ju till stallet idag klockan halv sju. Ska putsa sadel mocka och sånt där.

Hej

Av Alba Boström - 28 april 2013 15:29

Av Alba Boström - 27 april 2013 17:03

Hej. Igår så var det ju fredag och jag hade ridning. Jag red Alfons, vi hade markarbete. Vi började med att värma upp hästarna i både skritt och trav. Vi gjorde lite halter och så där. Sen så började vi med att trava över lite bommar. Vi hade en bomm ivarje hörn. Vi skrittade sedan en stund och tog sedan galopp över bommarna i hörnen. Alfons var jätte duktig med det. Fast han som trodde att bommarna var hinder så han tog ju som små skutt över dem. Men han var jätte duktig och det var kul. Sen så stannade vi kvar på stallet tills klockan åtta. Jag putsade sadel och träns, bytte schabrak och mockade åt Alfons inför klubbhoppningen idag. Klubbhoppningen gick jätte bra. Jag hoppade 40 cm på lill Alfons. På framhoppningen så var han jätte duktig men lite sprettig så jag fick skippa piskan. Han gjorde en vägring på framhoppningen för att han fick en dålig väg, men annars så gick det bra på framhoppningen. Ute på banan så vägrade han på första hindret, men jag bara fortsatte och var lika glad. Då hoppade han ju. På andra hindret så vägrade han också men jag bara fortsatte och tog om hindret, då hoppade han. Sen så hoppade han resten av banan helt perfekt. Det blev ingen rosett men en underbar ritt på banan, på Alfons så är skit nöjd! Sen så tog jag ut Alfons till hagen och tog några kort på han i hagen. Sen så mockade jag och gick och tittade på när dem andra hoppade. Bla. Fanny Storsjö, Madicken Andersson-Knut och en massa fler. När det var dags att åka hem så bara suckade jag och åkte hem. Om jag får så tänker jag vara med på nästa klubbhoppning på lill Alfons om han finns kvar. Men hemma så tittade jag på en film.


       


(Bilderna har Fanny Storsjö fotat) ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Av Alba Boström - 26 april 2013 07:04

God morgon! Idag så ska jag till skolan. Har plattat håret i morse och ätit frukost. Har jätte ont i halsen så ska inte prata så mycket idag så att jag inte blir sjuk. Jag har ju ridning idag. Om det är fint väder så ska vi rida ut och ha mararbete. Jag kommer nog att rida Alfons. Mia står i cafeterian så vi blir kvar på stallet tills klockan åtta. Det blir ju super kul. Då ska jag byta schabrak åt Alfons mocka och så där. Putsa sadel och träns ska jag.


Men kanske bloggar igen efter stallet!


Hejdå! 

Av Alba Boström - 25 april 2013 17:07

Hej hej! Tog ledigt från skolan idag. Var borta av personliga själ. Har också klipt mig senare idag. Nu ska jag snart äta.

Bild från klippningen.

Av Alba Boström - 25 april 2013 06:51

Vaknat och är skit hungrig! Håller på att avlida är så hungrig. Det är skola idag. Vi har tyst läsning nu på morgonen och nyhetscheck sen rast. Jag vet inte riktigt vad vi kommer att göra efter rasten men någonting gör vi, typ bild eller nått sånt..

Men det är inget speciellt idag. Efter skolan så ska jag nog inte göra något speciellt.


Nu så är det dags för mig att gå och äta frukost är så HIMLA hungrig. Blev ett kort inlägg idag men det kommer nog fler under dagen! ;)

 

 

 

 

                                                                          Hejdå!

                                 -_-

                                 v v

Presentation


Detta är en blogg om hästar o min vardag,framförallt vänskap och kärlek.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<<
April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards